sâmbătă, 14 aprilie 2012

Atlanticul lacrimilor

Pentru ca scriu aceasta carte despre Titanic m-am gandit ca ar fi de datoria mea sa nu las ziua de 14 aprilie sa treaca neobservata prin calendarul blogului Life is worth it.In 1912 aceasta zi de 14 aprilie era ziua in care Titanicul a vazut pentru ultima data lumina soarelui. Titanicul a luat cu el in adancuri sute de suflete, o gramada de bijuterii si sansa fiecarui pasager, bogat sau sarac la o viata noua, dar cand cele 46.000 de tone au tulburat apele Atlanticului in drumul lor spre abis au scos la iveala eroi adevarati printre care se numara :
                                                                             Capitanul Edward John Smith care a ramas la bord pana la sfarsit                                                                    John Jacob Astor,milionarul care a renuntat la locul sau din barca de salvare                                                         Benjamin Guggenheim care la fel a refuzat vesta si'era pregatit sa se scufunde ca un adevat domn'                        Isidor Straus si sotia sa care au ramas pe vas imbratisati pana la final                                                                   Thomas Andrews arhitectul translanticului care se scufunda cu Titanicl sau  si ii pare rau ca nu  a constuit un vas puternic.
Acestia si multi altii carora numele le-a ramas anonim.Desigur au iesit la iveala si lasi printre care se numara desigur Bruce Ismay detinatorul liniei maritime White Star,care ii cere capitanului sa navigheze imprudent pentru a ajunge mai repede la NY si sa-si mentine vasul si numele pe prima pagina a ziarelor.Se afla printre primi care au parasit nava si a fost aratat toata viata cu degetul pentru lasitate.Deci intr-un fel sau altul  dorinta i-a fost  implinita.Avea stirile asigurate.
Supravietuitorii au fost supusi la o gramada de interviuri iar unele fraze au devenit celebre.In 1953 cand a fost filmat primul film despre Titanic,Anna Turja o supravietuitoare care nu avea idee ce inseamna un film a spus:Daca erau destul de aproape sa filmeze, de ce nu ne-au ajutat?Daniel Marvin o femeie aflata cu sotul sau       in luna de miere a marturisit:Mi-a spus ca eu merg si el ramane.M-a sarutat si asta a fost ultima data cand l-am vazut
Titanicul face parte din istorie la fel cum face parte si Statuia libertatii sau World Trade Center, dar supravietuitorii de pe vas cu marturisirile lor au scris istoria.

Un comentariu:

  1. Buna, m-am uitat putin prin blogul tau si mi se pare foarte, foarte dragut! Ai teme grozave si arata si foarte bine!Mi-am facut si eu un blog de curand si am nevoie de sustinere, iti las link-ul meu aici si daca ai timp si chef te rog sa te uiti si sa-mi lasi niste sugestii, deh sunt incepatoare! Merci:-* http://mindbodyandspirithealthy.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere