sâmbătă, 10 decembrie 2011

Titanic story goes on

Am inceput cu Titanicul deci cum am mai spus si in postarea anterioara,Titanicul nu era ceva real.Dar luxul si dimensiunile sale erau.Cum as putea defini Titanicul?Un vas gigant,de nescufundat care vroia cu orice pret sa fie regele oceanelor.Principalii constructori ai Titanicului vroiau sa-l faca regele primelor pagini ale ziarelor.Pasagerii vroiau sa-l faca regele subiectelor de discutii.Daca Titanicul ar fi o persoana vie cum ar putea fi definit?Eu as spune asa.Un om increzut,arogant prea sigur pe el,bogat si cu toate astea delor inteligent.Si ce-am facut eu acum?Am definit defapt constructorii sai.Ei prin Titanic vroiau sa demonstreze lumii intregi ca sunt stapanii universului.S-au mandrit cu creatia lor,si au ridicat in slavi Titanicul.Pana si acesti mari contructori se impart in doua grupe:Supravietuitori si cei care au  murit.Eu cred ca cei care au murit pe vas sau  fost mai norocosi,ceilalti au suferit doua traume.1.Si-au vazut  valoarea cu ochii in momentul in care vasul s-ar rupt in doua.2 Au fost nevoiti sa suporte toata viata lor barfele si umilirea.Telul lor principal era sa fie pe prima pagina a ziarelor de pretutindeni.Si chiar au fost.Pacat ca eu nu au mai putut sa citeasca acele ziare.Cei care au ramas pe Titanic au murit deci nu mai aveau cum sa citeasca acee titluri,iar cei care au ramas in viata ori le-a fost frica sa mai tina un ziar ce contine cuvantul Titanic in mana,ori erau prea ocupati sa-si planifice sinuciderea.Titanicul a fost pentru ei un vis devenit realitate,o binecuvantare.Soarta a glumit foarte crunt cu Titanicul  iar visul s-a transformat intr-un cosmar devenit realitate si  binecuvantarea in blestem.Robert Ballard in anul 1985 a descoperit epava Titanicului si ne-a oferit o expeditie superba in exteriroul navei si in interiorul navei.Fiecare incapere  a fost studiata in detaliu.Au decopoerit acolo  paturi,oglinzi ,bijuteri...Au mai avut loc stfel de expeditii pe Titanic si la finalul ultimei o tablita a fost pusa pe Titanic care spunea ca acei 1500 de oameni care au murit acolo inca mai bantuie Atlanticul si ca Titanicul este doava perfecta a ceea ce se poate intampla cand avertismentele nu sunt luate in serios.Au fost o gramada de eroi pe Titanic.Oameni bogati si oameni saraci,care s-au sacrificat pentru sotiile lor,pentru copii lor pentru sotii lor.Unul din acesti mai eroi a fost chiar Thomas Andrews .arhitectul Titanicului.O gramada de oameni.They story goes on(Celine Dion)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu